Subscribe
Sign in
Home
Archive
About
Van stoep tot stoel: de impact van instaptijd op doelgroepenvervoer
Een paar seconden langer wachten bij het instappen lijkt klein. Toch maakt die tijd een groot verschil voor het succes van doelgroepenvervoer en andere…
Sep 26
•
Marco van Dijk
De two-way door in mobiliteit: durf jij door te stappen?
Publieke mobiliteit is innovatie — en dat vraagt om risico’s
Sep 12
•
Marco van Dijk
August 2025
Van routeplanner naar gelijkmaker: MaaS als kans voor genderinclusieve mobiliteit
Wat als een app niet alleen je reis plant, maar ook bijdraagt aan gelijke kansen? In dit artikel duiken we in de vraag: kan MaaS gendergelijkheid in…
Aug 29
•
Marco van Dijk
1
Sturing nodig bij de reizigersrevolutie: het belang van governance bij MaaS
Zonder sturing profiteert niet iedereen en gaat innovatie verloren. Hoe kunnen we voorkomen dat MaaS ontspoort?
Aug 15
•
Marco van Dijk
July 2025
Waarom ‘one-size-fits-all’ beleid de mobiliteit vast laat lopen
De verborgen kosten van one-size-fits-all beleid in mobiliteit.
Jul 31
•
Marco van Dijk
Van wachtlijst naar mobiliteit: deelscootmobiel als innovatieve oplossing voor gemeenten
Deelscootmobielen bieden mogelijk de oplossing voor twee uitdagingen tegelijk: stalling en kosten. Steeds strengere brandveiligheidseisen én stijgende…
Jul 28
•
Marco van Dijk
Mobility as a Feature: Mobiliteit in dienst van iets groters
Wat als mobiliteit geen dienst is, maar een functie? MaaS breekt maar niet door. MaaF kan een oplossing zijn.
Jul 28
•
Marco van Dijk
WayWise? Ik zal mijzelf even voorstellen.
In deze eerste post meer uitleg over WayWise. Zodat je misschien begrijpt waarom hier geschreven wordt wat er geschreven wordt.
Jul 25
•
Marco van Dijk
This site requires JavaScript to run correctly. Please
turn on JavaScript
or unblock scripts